23 aug. 2011

Här och nu.

Då är då inte så som då är nu.

Tänkvärt.

Återigen, väldigt inaktiv.
Men ibland kommer skrivlusten. Och ibland gör jag något annat innan jag kommer ihåg att göra något av den.
Senast berättade jag lite om min katt. Hon har nu bott hos mig i över ett halvår och vi kommer ganska bra överens. Hon ogillar att jag lämnar kvar smulor i hennes matskål, och inte orkar leka så mycket på nätterna och tidigt på morgonen.
Jag ogillar att hon hittar på hyss när jag ska somna, eller vill dra mig i sängen på morgonen.
Miimi är en knäppis, och olik många katter jag har mött, men jag kan inte föreställa mig hur ensamt och tråkigt det skulle vara här utan henne.

Sedan Green Team tog slut har det inte hänt jättemycket. Jag har jobbat ett par veckor på kanotpoolen i Vättlefjäll, vilket var en väldigt bra erfarenhet. Först och främst fick jag bevisat för mig att jag inte är så värdelös på att vara social som jag har trott mig vara.
Kundbemötande och telefonsamtal hela dagarna gick utan problem.
Och ändå tror jag att jag skulle ha svårt att jobba med sådant, i butik, sitta i kassan osv.

Därför ska jag anmäla mig till en utbildning på sex månader. En utbildning för de som vill jobba i butik. Får jag gå den utbildningen kommer jag, i min takt, få lära mig allt som hör till ett jobb i butik. Från att plocka varor till att stå i kassan.
Det kommer vara hemskt påfrestande och jobbigt i början tror jag, men jag är säker på att jag kommer komma över mina problem om jag genomför denna utbildningen!

Nästan säker.
Jag vet ju att de senaste åren har det blivit bättre. Mycket bättre. För några år sedan skulle jag inte klarat av jobbet på Kanotpoolen.
Så kan verkligen rädslan jag haft i halva mitt liv gå över på ett halvår?
Kanske inte... Men jag ska fasen lära mig att hantera den, och inte längre låta den begränsa mig och styra mitt liv.
Det är MITT liv och jag gör vad jag vill med det!

Och övrigt då?
Sommaren är snart slut. Nätterna är kalla och löv börjar falla.
Jag har spenderat många sommardagar med Alex. Kanotpaddling, en tur till Borås djurpark, promenader och cykling. Grillning. Och annat mys. :)

Inga kommentarer: