22 jan. 2009

Inte en stund över

Nu är det verkligen fullt upp.
Jag kollade igenom schemat för historiakursen- första tentamen är den 23e februari!
Dags att börja beställa böcker och köra igång med läsningen. Nu får jag på allvar börja använda mina kunskaper om studieteknik.
Nästa vecka har jag tre föreläsningar och en lektion ägnad åt första fördjupningsmomentet.
Ska bli fröjdefullt med övning i att disponera tid på ett bra sätt, får se om jag lyckas. :P

Arkeologikursen verkar jätteintressant. Verkligen! Och rolig. Vi har två inplanerade besök på museum, en film samt en heldag på exkursion!
Den kursen slutar i mars, och det är inte jättejättemycket läsa, som i historian. Det är bra.
I april börjar ju sedan Grekisk mytologi, väntar med spänning!

Dagen idag ägnas åt läsning av de kompendier jag fått hittills. Ska även ta ett bad och yoga en stund. ^^

Inga kommentarer: