22 jan. 2009

Jag har en vardag igen

När jag var ledig i ungefär ett halvår böjade det kännas som att dagarna liksom flöt ihop. Alla dagar var måndagar, och lördagar samtidigt.
Det var inte kul att vara ledig och ha obegränsad fritid. Faktiskt.
Det är härligt att se fram emot helgen, eller en ledig dag.

Idag började jag fundera över studieteknik igen, letade fram mina anteckningar ur en bok om studieteknik för högskola/universitet.
Så jag känner inte längre bokpaniken -"hjälp, tio böcker att läsa, hur ska jag hinna med?"
Den som planerar bäst vinner!

Idag trillade studiebidraget in också, så jag har beställt några böcker från Bokus. :) Imorgon ska jag till stan efter föreläsningen (det antika grekland) och handla lite skolgrejer.

Känns som jag börjar få koll på saker och ting nu- härligt, härligt!

Inga kommentarer: