25 feb. 2009

Godmorgon

Inatt var en härlig natt. En bra natt. Väldigt bra, till och med. Jag vet inte varför. Jag sov inte riktigt bra, och jag vaknade för tidigt av att jag tappade mobilen bakom sängen och fick kräla under den för att annars skulle jag få panik när den börjar spela sin hemska melodi i sina patetiska försök att få upp mig ur sängen.
Nå, men hursomhelst så drömde jag inatt. Som nästan alla andra nätter. Och det var tydligen en väldigt bra dröm. Men jag minns inte vad jag drömde riktigt, och de få stycken jag faktiskt minns var ganska läskiga och otrevliga (fast lite trevliga också).
Anyhow, när jag vaknade kändes det som att alla gånger jag tittat på min motivations-lapp, så hade budskapet äntligen sjunkit in. Jag vaknade med min motivation pånyttfödd, och kände att jag har ny ork att ta itu med all läsning och allt annat. Plugg, träning och hela köret.
Jag måste ha fått en påminnelse om sådant jag försökt lära mig själv. Att inte fastna i nuet, är en viktig grej. Man missar så mycket om man fokuserar på de små detaljerna som är jobbiga och tråkiga, istället för att ta in allt, och se framåt. Står jag bara ut med det som är jobbigt, så kommer det kännas mycket härligare längre fram i tiden.
Det är värt att kämpa för att om tre månader kunna känna mig jävligt stolt och nöjd med mig själv för att ha klarar av alltihop. :)

Jag vill för övrigt be om ursäkt till alla som har blivit utsatta för mitt extremt skumma beteende nu under tentaångesten och all stress. Jag har inte riktigt vart jättesnäll och trevlig, och det är dumt, för alla har stöttat och peppat mig. :) Tack allihop!

Inga kommentarer: