15 feb. 2009

Motivation


Dagen imorgon inleder en vecka full av plugg. Jag vet inte om jag nämnt det här men nu har jag iallafall fått tentafrågorna.
Tio frågor som jag ska lära mig massor om, för att kunna skriva tentamen om två av dem.
Sju dagar och tio frågor.
Jag har skrivit några sidor om första frågan ikväll, jag hoppas jag hinner avsluta den innan jag går och lägger mig, och kanske påbörja nästa lätta fråga. (Jo, jag tar de enklaste först.)

Min lilla motivationslapp sitter återigen på datorskärmen så att jag inte undgår att se den varje dag. Datorn är ju var jag spenderar mest tid- och där jag borde spenderna minst tid denna veckan.
Det ska bli härligt med med strukturerat läsande, att fakiskt veta vad jag ska fokusera på än att slöläsa fem böcker i rad och inte komma ihåg så mycket av det.
Dessutom ser jag jättemycket fram emot klockan två måndag om en vecka- då har jag skrivit klart tentan. Förhoppningsvis kommer det kännas bra, och jag ska försöka känna mig stolt och duktig. Och unna mig lite trevliga saker.

På söndag om en vecka blir det fika med Christoffer (Unruhe- glöm inte kika in hans blogg som jag nämnt!). Skönt med en stunds avslappning i trevligt sällskap dagen innan tentan. Jag vägrar faktiskt att råplugga dagen innan- det enda jag tänker göra är att gå igenom lite repetition. Det ses också fram emot. :) Min hjärna lär ju njuta av mänsklig kontakt och normala -nutida- konversationer, som omväxling. Historia i all ära, men nuet får inte glömmas bort. ;)


1 kommentar:

Tobbe sa...

Lycka till med råpluggandet! Jag förstår att det känns mer inspirerade att få lösa uppgifter, istället för att läsa böcker där författarna redan löst sina uppgifter i ämnet.

Och angående att låta bli råplugg den sista dagen, tycker jag är helt rätt! Hjärnan behöver nog tid att absorbera allt, och förbereda sig för nästkommande dags uppgifter.