10 feb. 2009

Segdag

Och så var det min tur. Min hals lever sitt eget liv, och var nog ute efter att ta livet av mig i sömnen. Men jag väcktes återigen av ett bombnedslag, och bekämpade de värsta lönnmördarna med vatten!
Hoppas jag klarar mig från att bli allt för sjuk. (Fysiskt, alltså- mitt psyke är kanske lite diskutabelt ;) )

Jag har inte gått upp ur sägen än- iaf inte på riktigt. Jag åt lite frukost, och vattnade blommor, men återvände hit så fort jag kunde. Det är en bra plats att vara på, särskilt när man inte är på topp. Jag ska nog ta en paus från sängen och ta ett bad- bästa botmedel mot det mesta.
Känns som en bra idé att inhandla någon form av halstablett, eller något som får bort ohyran från min hals till någonstans där den hör hemma. Vart? Ja, vartsomhelst utanför min kropp.

Mamma är med tre av bröderna (de båda små inräknade) på universeum, så det är lugnt här. :)

Förresten Tobias, kan man -inmundiga- vatten? Är det inte bara mat som inmudigas? (Jag ser det som en synonym till äta, men egentligen kan det ju också betyda inta, förtära...)

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Förtära och inmundiga är klart synonymer! Men vid mitt användande av ordet, menade jag måhända att vattnet innehöll småkryp och grus, som kunde inmundigas i samband med att jag drack vattnet? Inte ens jag själv vet vad mina vansinnigt intelligenta ord betyder...

Halsont är allt annat än kul! Lycka till med att få bort de små inkräktarna!
Eventuellt kan jag ha ett tips för att få bort halsont. Kom hit och städa mitt rum ordentligt, det borde göra susen för din hals! (tror jag)

Sanna-Maria sa...

Ha-HA! det där sista går jag inte på minsann! Nu trodde du visst du var smart va! ;)
Men du, jag tycker du och jag ska till universeum och fota nån dag ju! Vad säger du? =)