10 feb. 2009

Vi är alla födda för att leva..

.. och inte för att dö.

Vad definerar en person?
De handlingar man gör, vad man säger eller vad man har för åsikter?
Hur man klär sig och för sig, hur man utifrån sig själv tolkar annat och andra?

Jag anser, som ordspråket säger- Det är inte hur du faller, utan hur du tar dig upp igen, att det inte är vad man gör som definerar en som person, utan hur man gör det, varför, och hur man hanterar konsekvensera av det.

Vad tycker ni?


Lite funderingar för kvällen, kanske aningen för många. Jag har mycket att tänka på, och för lite lust att ta itú med mina tankeproblem.
Det är alltid en bra idé att skriva av sig lite, lämna tankarna nedskriva och kika på det igen nästa dag när man kan tänka vettigt.


För övrigt vet jag inte när jag ska hinna med mina fotoprojekt. Det enda pågående nu (som dock inte stod på listan, så listan är lika lång fortfarande) är skivomslaget till Unruhe. Idag fixade jag ett första förslag på fram- och baksida, får se om det godkänns. Har ett par andra idéer som jag vill testa också dock. :)
Med skola minst tre dagar i veckan, och läsning varje dag, samt träning och ett socialt normalt liv som ska hinnas med, känns det som att vissa saker får skjutas åt sidan.
Prioriteringslista, hej!
Imorgon är jag ledig, då ska jag försöka läsa två-tre kapitel i en av skolböckerna. Ett yogapass ska hinnas med, och så städningen såklart. Och tvättstugebokning.

Egentligen borde jag sova nu (är det bara för mig min blogg visar skumma tider?) så jag orkar med morgondagens ambitiösa agenda.

Lite tv, och lite dator, sedan blir det kudden. Godnatt på er!

1 kommentar:

Tobbe sa...

Din blogg har sin egen uppfattning om tid, det är lite gulligt! Annars tror jag att man kan gå till inställningar, för att ändra tidzonen till svensk standard.

Ja, vad gör oss till oss? Det är nog otaligt många faktorer, som spelar olika roller under olika förhållanden och tidpunkter.

Och visst är det lätt att glömma något så enkelt som att leva, när man är mitt inne i livet! Tvättstugetider, påtvingade uppgifter och konstiga seder har en tendens till att fullständig ta över våra liv.
Jättekul med olika projekt då ju! Fotouppdrag, läsning och föreläsningar om olika ämnen - Du verkar inte leva alltför enformigt just nu!
Se bara till att hitta balansen och lugnet mellan alla måsten...