4 juni 2009

So, what's new?

Jag vet att jag kan vara väldigt hemlighetsfull.
Och med den meningen får ett par av mina läsare kanske hopp om att "ja, NU ska hon avslöja något". Men, jag ska nog fortsätta med mina hemligheter ett tag.

Hmm. Det har inte gått riktigt som jag har tänkt mig. Med mina planer och projekt. Men jag får vrida och vända på steken, så blir den tillagad på ett sätt så det smakar finemang ändå.
Sedan är det bara att inmundiga hela alltihop i en enda stor tugga och sedan le och va glad.
(Nej, jag mår nog inte riktigt bra i huvudet idag...)

Men ja, det blir nog bra det här ändå. Nu har jag lite mindre än en månad kvar tills jag åker till Finland (fröjderesan!!!) och har lite projekt jag vill starta upp.

Först ska jag skriva hemtenta dock!

För övrigt hittade jag ett citat som passar mig utmärkt. Fundera en stund över det, om det inte slår er lika självklart som det gjorde för mig.

Lycka är vägen, inte målet.

Klockrent. Vackert. Min jakt på lycka har nog inte ett ultimat mål att hitta lyckan och alltså alltid vara lycklig. Det finns så många småsaker i vardagen, i världen, överallt som man kan hitta och som helt enkelt gör en lycklig. Om man väljer att se det.
Jag tänker försöka att aldrig sluta le. Naturligtvis ler jag inte konstant, men i dagens samhälle verkar det vara lite förbjudet att le mot någon, eller skratta högt bland andra om man inte har sällskap.
Ler du, ler jag. Och även om du inte gör det.

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Haha vilket härligt inlägg! Småflummigt, halvgalet, rolig och intressant. Dessutom innehöll det ju ordet "inmundiga"!

Finlandsresa låter allt annat är kasst.

Även om vägen är kul, är det nog nyttigt med några delmål. Visst finns lycka överallt kring oss i vår närmiljö. Men nog är det skönt med någonting extra att längta till också...

Rebecca sa...

Inmundiga..... Är ditt stora projekt att baka?!?! :D