15 sep. 2009

Inspiration

Gnistan som ibland krävs för att få till det där lilla extra. Vart är den?

Idag ska jag plugga lite. Jag ska få klart kapitel fem i grammatikkompendiet. Det handlar om stadieväxling och är svårt. Det verkade vara fler som inte fattar ett dugg, men eftersom det är ett så viktigt drag i finskan så är det bra att vi känner till det. Resten faller nog på plats senare när vi lärt oss mer.

Jag tänkte också försöka mig på att skära till lite tygbitar till blepptäcket. Allting har stått på hyllan ett tag, pågrund av brist och ork att ta tag i något. Men nu är det dags igen, och jag tänkte börja skära ut alla färgade tygbitar till de första blepparna så att jag kan börja sy snart. :)

Idéer till lite andra syprojekt har kommit upp också, men det är en lite framtida fråga. ^^

1 kommentar:

Tobbe sa...

Oj oj, vad ovanligt att behovet av redigt pluggande och känslan av inspiration kommer tillsammans! Men det är säkert uppskattat...
Hur fungerar det med plugget? Det låter svårt och obegripligt, men jag gissar att du lär dig en del?