17 sep. 2009

Projekt blepp

Sedan jag påbörjade mitt syprojekt har det inte hänt jättemycket. Nu har jag kört igång igen för fullt. En liten uppdatering om vad projektet är för något:

Jag ska sy ett lapptäcke (mitt första) och det är ett ganska tidskrävande projekt. Själva designen kommer bestå av 1118 st rutor på 6x6 cm (4x4 cm när dem är ihopsydda).
Till kommer eventuellt en "ram" av något slag, och en baksida.

Jag har skaffat fram tyger (de flesta fick/snodde jag av min kära mor, ett gammalt lakan fick bli offer, och så hittade jag lite i en second hand-affär). Verktyg så som symaskin, tygskärare och linjaler hade vi hemma.
Så min egen insats i projektet är ca 100 kr(hittills), förlust av ett lakan och en väldig massa tålamod och tid. :)

Hittills har jag skurit ut ca 400 rutor. 100 rutor tar ca en timme att skära ut med allt arbete som tillkommer (t ex strykning).

Jag tror att detta är den enkla biten, det mer krävande blir nog att sy ihop dem eftersom det måste vara så exakt för att det ska bli perfekt.
Men det är fortfarande kul, och mitt mål är att ha klart det så snart som möjligt innan sista dagen på året.
Jag har ändrat lite på designen, flyttat om och minskat antalet färger. Såhär ser det ut nu:


Inga kommentarer: