11 feb. 2010

Godmorgon

Jag hade planerat ett ordentligt morgoninlägg här, men dessvärre strulade nätet fortfarande imorse från att ha börjat jävlas igår kväll.

Morgonen påbörjades tidigare än på länge. Det kändes härligt att komma upp i tid och inte sova bort dagen. Kvart över åtta stod jag i cirka femton minus ute och väntade på Isac och hans skolklass. Tjugo minuter senare hörde jag barnskratt och prat blandas med fågelkvittret som jag i all fröjd lyssnade på.
Iväg mot Isdala. 42 skridskor skulle snöras på, jag hjälpte med flera. Jag har aldrig sett så många ramla samtidigt som idag. Jag försökte att inte skratta för högt, och jag tröstade faktiskt de som slog sig och fick ont! Alla verkade ha kul i alla fall, och jag var populär även bland de andra klasserna som åkte samtidigt. Jag fick hålla många små händer som stöd på den förrädiska isen, haha.
Många skatt och tårar har jag fått se och trots att jag blev helt slutkörd var det faktiskt riktigt fröjdefullt.

Dessvärre plockade jag inte fram kameran på isen, mina händer var fullt upptagna, men jag tog en bild på morgonsolen. På eftermiddagen somnade jag till en timme eller så, men har nu slappat framför tvn ett par timmar och hoppas på att jag orkar göra något ambitiöst resten av kvällen. :)

Inga kommentarer: