21 aug. 2010

Små doser av lycka regelbundet.

Ungefär som att ha massa kakpaket, och äta en då och då.

Praktiken på Gröna Jobb (green team) har gått utmärkt. Lite småproblem hit och dit, men inget som inte har gått att lösa. Nu är det sju arbetsdagar kvar av praktiktiden, sedan börjar riktiga jobbet. Det återstår att se hur många av oss som får fortsatt anställning, förhoppningsvis är det alla. Det är en ganska fröjdefull arbetsplats, bra rutiner, bra jobbpolare, bra chefer (många delade åsikter om just det dock). Varierande uppgifter att göra.
För tillfället jobbar jag på vättlestugan (kanotpoolen), det är aningen slappt eftersom arbetstakten styrs av hur många kunder som kommer. Och nu är det höst. I göteborg. Vilket innebär regn. Men å andra sidan är det bra social övning för mig som har svårt med den biten.

För några veckor sedan registrerade jag mig på Boplats. Räknat med att det skulle ta lång tid att få lägenhet sökte jag massvis även om många inte var så intressanta.
Fredag förra veckan lämnade jag in en intresseanmälan hos Poseidon, och i torsdags fick jag ett samtal om bostadserbjudande! :) Igår skickade jag tillbaka ett ja-svar, och nu återstår att vänta på att få reda på om lägenheten blir min! Eller om jag ska gå på visning innan jag får svar. Ska ringa på måndag och höra efter lite hur allt går till i alla fall och om andra har blivit erbjudna den.
Återkommer om detta! ^^

Med träningen har jag inte lyckats komma igång ordentligt, trots sjukgymnastbesök och allt. Känner man sig halvförkyld hela tiden är det inte det lättaste. Däremot har jag börjat cykla till jobbet så snart är jag väl lite lättare för ryggen att hålla upp. xD

I övrigt går det långsamt med alla andra småprojekt och planer. Nu är det mycket på gång, så å ena sidan hinner jag inte, å andra sidan är det motiverande. :)

Inga kommentarer: