29 maj 2010

Kaklagret växer

Det har börjat hända saker i mitt liv nu, och jag har till viss del arbetsförmedlingen att tacka för det. Fas tre visade sig vara en händelserik fas för mig. På tisdag är första dagen på min praktikplats Gröna Jobb, som är ett Park och natur-jobb.
Efter intresseanmälan, möte och intervju fick jag en plats. Det är tre månaders praktik som gäller och sedan sex månaders jobb med lön. När jag är klar är jag alltså en bit in i 2011.
Under tiden tror jag att vi kommer ha jobbsökaraktiviteter också eftersom vi naturligtvis inte vill tillbaka till arbetsförmedlingen direkt efter dessa nio månader.

Igår besökte jag en sjukgymnast. Sist jag var där var för cirka fyra år sedan och då fick jag ett träningsprogram. I all ärlighet tränade jag kanske inte så ofta som jag borde, men jag gick ändå till gymmet ibland och träna hemma då och då. För ett par år sedan började jag yoga också, och det gjorde jag faktiskt ganska ofta, ibland varje dag.
Men ryggen protesterar fortfarande, så det var dags för ett nytt läkarbesök. Röntgen visade ingenting tror jag, och sjukgymnasten kunde inte heller känna att någonting satt snett eller så. =)
Nu har jag fått ett nytt hemträningsprogram som jag ska köra varje dag helst. Det tar nog inte så lång tid, en halvtimme kanske, så det borde inte vara några problem.
Om tre veckor ska jag tillbaka för ett återbesök och då skulle jag gärna vilja ha fått lite resultat i alla fall.

Eftersom jag både ska börja jobba, och träna varje dag, behöver jag en rejäl dos pepp och motivation för att orka med båda delarna på ett bra sätt.

Det känns lite som att när ett problem löser sig så hänger resten efter långsamt. Allt blir lättare när man bara kommer igång med något.
2010 blir ett bra år. =)

Inga kommentarer: