21 sep. 2011

Bokmässan 2011

Imorgon ska klassen till bokmässan. Det är första dagen, som egentligen bara är till för fackfolket. Blir härligt att slippa trängsel med "allmänheten", haha.
Vi har ett par uppgifter att genomföra som verkar ganska simpla, så jag hoppas få tid till att gå i min egen takt och frodas bland alla böcker.

Idag fick vi all kurslitteratur också, äntligen! Hur ambitiös jag kommer vara med läsningen av den återstår väl att se, men om jag nu ska bli riktigt duktig på detta och vill må så bra som möjligt så gäller det att vara påläst och förberedd!

Det tråkiga är att min kropp inte samarbetar med mig. Jag har svårt att sova och svårt att äta. När jag inte blir utvilad kan jag inte fokusera hela dagen i skolan, och när jag kommer hem orkar jag knappt ställa mig och laga mat. Den återkommande onda cirkeln, vi börjar bli bra vänner.

Och på tal om vänner så har jag börjar komma bättre överens med några i klassen. Det är härligt!

Inga kommentarer: