16 sep. 2011

Och så en till...

Vecka två färdig nu. Jag är lika trött idag och har haft precis lika svårt att gå upp.
Har fått lite svårt att få i mig frukost, så det har ju bidragit till tröttheten.
Nästa vecka kanske jag borde försöka gå upp lite tidigare, eller ta med frukost som jag kan äta på första rasten.

Denna vecka har vi lärt oss lite mer. Vi har tagit servicetemperaturen i flera butiker, vilket innebär att vi testar hur servicen är genom att agera kund.
Det var väldigt intressant och en bra sak att vara medveten om. I och med att jag lär mig hur jag inte vill bli behandlad, så lär jag mig hur jag ska behandla mina framtida kunder när jag jobbar i butik.
Utöver det har vi fokuserat mycket på kompetenser. Vad är det, vilka kompetenser krävs för vilka jobb?
Ett intressant ämne och jag har lärt mig att jag kan mer än vad jag trott, som jag faktiskt kan ha nytta av i arbetslivet.
Idag fokuserade vi på utrustningskompetens och samarbetskompetens, som är två av de tio "generella kompetenserna".

Det känns lite ovant att fundera på vad jag kan och är bra på, när jag så ofta tänker på det motsatta.
En bra sak att öva på...

Inga kommentarer: