7 dec. 2014

Joulu!

I år ser jag mer fram emot jul än någonsin tidigare, för i år får jag världens bästa julklapp! Jag får spendera ett par veckor tillsammans med min underbara familj!
Jag ser särskilt fram emot det nu under kommande vecka av stress, för snart har vi prov nr 2 i skolan. Det ska bli så skönt att vara hemma med familjen, umgås och absorbera en massa kärlek som ska räcka till nästa gång vi ses. Och slappna av...

Minns att jag hört mamma säga "ju mer man lär sig, desto mer finns det att lära sig", och nyligen sa min lärare samma sak. Som när en vattendroppe landar i vattnet och ringarna blir större och större... Det här språket blir verkligen mer och mer komplicerat, och jag hoppas att vattnet en dag stillar sig och allting faller på plats.

Det är skönt att känna sig som en del av samhället igen. Vardagen rullar på, jag kan smyglyssna på konversationer på bussen igen, och som varje år i Sverige är jag redan trött på mörkret men hittar små saker att lysa upp dagen med. (Men fan ta Prisma som plötsligt slutade sälja skinkan jag gillar... Tar ju en halvtimme att hitta något nytt passande i mataffären här...)

Imorgon har vi mini-minijul i skolan... Eftersom många i klassen reser bort innan den riktiga minijulen.. :) Litet presentbyte, och kanske något juligt att äta.

Måndag före jul reser jag över havet. :)


Inga kommentarer: