23 jan. 2009

Fredag!

Min första fredag som student, det känns härligt!
Snart ska jag iväg till stan, börjar dagen med inskrivning på FFS (Filosofiska fakulteternas studentkår).

Det var tal om att jag kanske skulle få byta rum hemma, men så blir det inte. Däremot har jag fullkomligt fått inredningspanik, och jag bara måste få göra om i rummet jag har nu och förblir fast i. :) Jag satt uppe igår kväll i sängen och gjorde massa skisser på hur det skulle kunna se ut.
Jag kollade också in lite nya grejer på Ikea som skulle passa finfint här, men en shoppingtur där får nog vänta ett par månader så jag hinner få ihop lite pengar. :)

Få ihop pengar, hur lyckas man med det då? Jag som ska leva på studiebidrag nu. ^^
Blir nog att minska drastiskt på antalet skickade sms, och så måste jag försöka bli av med mit gymkort som jag knappt använder längre. Jag tränar hemma bara ju.
Sparsamhet är nog nyckelordet- inga chokladbitar hit och dit, och inga onödiga prylar.
Ska jag shoppa inredning så får jag nog kika på second hand först dessutom. :)
Det kan jag göra redan imorgon, på Reningsborg här i Angered.

Är det någon som vill ha, eller tror sig känna någon som vill ha, ett guldkort på Life?

Inga kommentarer: