6 feb. 2009

Gråvardagens tristess slår till igen

Nu är det här igen. Vädret alltså. Och då menar jag, som mina klasskamrater säkert känner igen- Göteborgs skitvinter-väder!
Snö, som smälter bort nästan innan den fallit till marken, som följs av duggregn och slask- som helst ska frysa till under natten.
Slask, slask och åter slask, hål i skorna, våta strumpor och iskalla fötter. Snuviga näsor, snoriga barn på spårvagnen som trängs.
Väl hemma, efter allt omkringhalkande utomhus, måste man väl ändå kunna koppla bort tristessen och gråheten där ute i världen.
Lägg lite färg på tillvaron, med en god kopp te och en chokladbit, en mysig lässtund eller vad man än tycker om att göra.

Nu när jag kommit in på det här med glädjeämnen, vill jag passa på att ta upp ett av många människors nöjen- musik.
Själv är jag ingen aktiv lyssnare, men för er som gillar att lyssna på musik och upptäcka nya stilar och artister så till jag tipsa om en snubbe som gör härlig, vacker, ganska melankolisk musik.
Ni kan lyssna på några låtar här.
Den 27 Feb kommer albumet Unruhe- In Memoriam Vitam bli klart. (Och förmodligen får jag den stora äran att skapa skivomslaget)
Möjlighet att få ett exemplar av skivan finns. Missa inte! ^^

Tillägg: Nu finns Christoffer (Unruhe) -här- på blogspot.

1 kommentar:

Tobbe sa...

Ja, usch för grådassighet och blask! Men det skulle vara kul att se dina gamla bilder på eländet igen...

Det låter superkul att få chansen till att fota omslag till en cd! Hoppas att det blir så, och att resultatet blir toppen! Men med dig bakom kameran brukar resultatet alltid vara tillfredsställande ju.