15 apr. 2009

Goddagens

Senaste veckan har jag pluggat finska för fullt. Lärt mig en del, klurat en jäkla massa och insett ännu än gång - Suomen kieli on hölmö!
Hursomhelst, jag jobbar på det. Jag SKA dit denna sommaren, och då ska jag kunna såpass mycket att jag i alla fall kan hänga med någorlunda. (=

Jag håller på att söka utbildning nu, det blir nog Lerum som blir, och om jag inte kommer in där läser jag nån liten kurs på Göteborgs universitet, och försöker hitta ett jobb fram tills nästa ansökningstillfälle. ^^ Jag är inte helt säker än på vilken utbildning jag ska söka, har tre stycken att välja mellan, och alla tre verkar kul och givande. (=
Beskedet om sommarkurserna kommer om cirka en månad, spännande! Hoppas jag får mina förstahandsval!

Jag har blivit sådär bebisbesatt igen, efter att ha träffat lille Frej, och att jag igår gick igenom mina och mina syskons gamla bebiskläder och leksaker gjorde inte saken bättre. Snacka om nostaligikick. :O Jag måste seriöst sysselsätta mig med något så att jag slutar tänka på det så mycket! xD

Dags att leka med kursval, hejsvejs! :)

1 kommentar:

Rebecca sa...

Jaså, Lerum, då kan du ju hälsa på mig ;P