12 jan. 2010

Ett nytt år

Som vanligt har det gått ett tag sedan mitt senaste inlägg, har till och med fått detta påpekat för mig. :) Jag har hunnit med att gå på workshops hos AcadeMedia, fira jul och nyår, umgås med folk och lite annat.
Det har för det mesta varit trevligt, workshopsen har varit motiverande och jag har fått fundera en hel del över vart nästa steg i mitt liv ska leda mig. Måndag nästa vecka ska jag träffa min jobbcoach för första gången, förhoppningsvis blir det givande och leder någonvart. Praktik är nog det jag vill satsa på nu för att testa på något jag kanske gillar. Tycker jag om det jag testar kanske jag kan få jobb direkt och vänta lite med en utbildning tills jag vet säkert vart jag vill lägga mig studieenergi.

I allmänhet har jag inte mått så jättebra senaste tiden, och det har nog folk runtom mig märkt. Jag behöver struktur i vardagen, och har jag ingenting att göra så mår jag helt enkelt inte bra. Kärleksbekymmer på det hela har inte gjort det hela lättare och har otroligt nog stundtals raserat min lilla värld och fått mig att känna mig värdelös.
Men som de sa på tv häromdagen - imorse (ja, i eftermiddag..) vaknade jag inte bara upp från en för lång sömn.

Den lilla vardag jag har nu trivs jag uppenbart inte med, så jag ska omkullkasta allt och vända på steken. :) Ikväll ska jag stänga av min dator och inte sätta på den igen på en hel vecka. Jag ska skriva en lista på saker jag ska få gjort - allt från att städa till att meditera - och jag SKA göra det. Någon gång i veckan kommer jag boka en dator på biblioteket för att kolla mail och kanske uppdatera här, för det viktigaste är trots allt att jag skär ner på det som styr mest i hemma, alltså min dator.

Nu börjar alltså tiden då jag hyllar Motivationen och dess högra hand Ambitionen återigen. Jag ska be om ursäkt till båda två för att jag har släppt dem ur sikte under så lång tid.

Ha det bra, så ses vi nästa vecka. ;)

Ps. Ett litet tillägg innan jag stänger av här. Man får gärna ringa mig, och jag åker mer än gärna in till stan för en fika etc ^^ Hela tanken är ju att jag ska leva mer irl än i den virtuella verkligheten. Ds

Inga kommentarer: