12 sep. 2010

Att skriva, eller inte skriva

I morse hade jag någonting jättebra att skriva om. Det var bra, att jag tänkte att jag ska spara det till ett alldeles eget inlägg tillägnat bara detta jättebra som jag hade att skriva. Som var så bra.

Jag glömde bort vad det var jag hade att skriva, men en gnagande känsla av att jag hade något bra att säga dröjer kvar och bildar en rynka mellan ögonbrynen.
Det var inte bra.
Vad kan jag haft, som var så bra, att skriva någonstans där jag gärna ville att alla andra människor skulle kunna ta del av det? Bara för att det var så bra.
Jag har faktiskt ingen aning. Längre.
Jag vet att jag har skrivit saker innan, som andra människor har läst och uppskattat och tyckt varit bra. Det finns saker jag skrivit som jag har tyckt varit bra. Och värt för andra människor att läsa, nu när de gjort sig besväret att läsa min blogg.

Egentligen skriver jag ju i grund och botten för min egen skull. Jag behöver skriva, jag tycker om det. Att få ut orden på något sätt, och att skriva det någonstans där någon kanske läser det - ja, det får mig bara att vilja skriva ännu bättre.

Någonting väldigt aktuellt som jag inte har så mycket bra att skriva om,
men som jag säkert skulle ha om jag blev väldigt mycket mer insatt i är

politik.

Inga kommentarer: